Monday, July 13, 2009

UKP: UNit Kewangan POKAI

SAlam TAkzim.

Isu yang patut kita ketahui. Seorang sahabat yang merupakan ahli GSSU gak. Telah ke UKP ni.. untuk bayar yuran. Almaklumlah e-daftar da buat, namun dek kerana UKP ni da pokai.. boleh plak Yuran Sahabat ni jadi RM 741?Ditanya staf tu kenapa? jawapan senang. ANDA TELAH MENDAFTAR LEWAT, DENDA RM50. (NI yang YDP kita perjuangkan dalam manifesto.. masih takde hasil lagi)..

tu yang sahabat ni mengamuk. dan kerana keberanian dia mempertahankan RM 50. ye ar.. RM 50 bukan sikit. kalau orang kaya mampu lah membayar kan. so staf tersebut mengambil nama beliau dan dikurangkan yuran menjadi RM 691 seperti asal.

ini bukan isu yang kami cuba sampaikan.. tetapi..

selepas sahabat ini keluar. dia ada jumpa kawan lain yang sama masalah cuma.. kawan dia ni membayar RM 50 tersebut.. jawapannya senang, "staf suruh bayar, kita bayarlah malas nak panjang2 cerita"..

inilah namanya orang kaya.. OKB. Orang kaya BANGANG!.

Itu baru seorang. BAyangkan yang lain. Yang mana masih menurut perintah untuk membayar denda RM 50 walaupun da buat e-daftar..

siapa patut bertanggungjawab terhadap isu ini..

ini dia peluang anda menyuarakan aduan kepada siapa??

mestilah kepada exco aduan kebajikan kita.. RAzuan Samsudin@ germ's..

Kalau aduan anda RAzuan tak layan.. Anda komen kat GSSU. (baik letak jawatan kalau tak nak buat kerja)..

Salam maaf dan Salam BERANI BERSUARA.

All Change!!!


3 comments:

Anonymous said...

Setuju sgt2...huhuhu..

fadh said...

setuju ek.. kalo blh nak mintak yang menang pilihanraya tunaikan janji RM 50 denda lewat dan Repeat paper RM30 disegerakan..

janji tetap janji. sebelum meletakkan jawatan harap2nya..

aku budak biasa said...

tahniah sbb ada GSSU nie....mmg betoi UNIMAS nie..bygkan bdak2 da yg lewt dpt ptptn....cian giler...bila g HEP leh duk men2 dlm pejabt...gelak...bila org wat aduan diaorg blur2....hampeh...