Saturday, July 18, 2009

Gssu Radikal

Percayakah anda dengan kenyataan bahawa GSSU Radikal?

Ye kami "RAdikal" terhadap cara atau pentadbiran yang langsung tidak respect pada siswa-siswi.

Kami sangat menitikberatkan soal AUKU, Majoriti pelajar unimas tidak tahu apa itu AUKU. Sedarkah anda bahawa ramai pelajar UNIMAS yang boleh dikenakan akta AUKU tersebut. Sebabkan itulah GSSU melatih dan memberi ilmu tentang AUKU, segala perkara terkandung dalam AUKU kami telah adaptasi dan menjadikan sebagai peraturan mengelakkan daripada tersesat jauh.

GSSU tidak bersalah langsung dan tidak dikenakan tindakan AUKU kerana kami mempunyai SISWA yang arif berkaitan Undang-undang dan sekiranya ada diantara kami yang di gantung, dibuang, atau di berikan amaran, kami tidak pernah gentar, kerana kami telah diberikan kekuatan berkaitan AUKU, dan tiada salahnya GSSU di mata UNIMAS.

Kami tidak membuat sebarang demonstrasi, kami tidak menghasut, kami tidak menggunakan harta benda UNIMAS untuk kegunaan GSSU, Kami tidak mewujudkan organisasi tanpa perlembagaan dan sebagainya.

GSSU hanya berdiri atas blog dan FB dan FS..

itulah kami.

dan diingatkan kepada sahabat2 kami yang bukan GSSU, apa pun tanggapan anda terhadap kami, kami adalah satu, kearah membentuk UNIMAS GEMILANG!!

Jika ada yang mengatakan join GSSU boleh kena buang UNIMAS,
sedarlah kawan2. anda buta AUKU.

kami diajarkan dengan Undang-undang, peraturan, dan bukti.

Ingin di kongsikan bersama, sebagai renungan,.

Persatuan FAkulti mana yang mempunyai perlembagaan?
PErsatuan Fakulti mana yang diiktiraf oleh UNIMAS,
PErsatuan fakulti mana yang SAH?

semua ini melanggar AUKU sebenarnya. menubuhkan organisasi atau persatuan tanpa kebenaran NC atau TNC..

Boleh saja kami membawa ini ke pihak atasan,. tetapi itu bukanlah kerja GSSU, "membunuh" pelajar. Biarkanlah persatuan fakulti ini, semoga mereka selamat di UNIMAS.

Persatuan ANAK NEGERI?
pernah dikumpulkan ANak2 PErak, PEnang, JOHOR, KElantan..

tetapi tidak dibenarkan oleh pihak TNC, sebabkan itu, ANAK JOHOR yang dikelolakan seorang daripada GSSU, telah mengambil jalan selamat tidak menubuhkn persatuan. MAka kami amat mendukung AUKU.

Kami tidak sama sekali menginginkan anda menyertai kami.. Kerana kami mempunyai suara yang "sedikit" tetapi kuat.

Anda hanya perlu jadi atau join group GSSU di FAcebook dan FS. dan berani meluahkan apa yang anda rasa iaitu untuk tujuan memajukan UNIMAS.DAn sertailah aktiviti yang UNIMAS anjurkan.
Kami GSSU antara yang aktif memeriahkan acara yang dianjurkan UNIMAS. termasuklah presiden2 kelab yang ada di UNIMAS juga sangat menyokong GSSU, kerana GSSU menjalankan tugas untuk KEBAIKAN bukan KEburukan.

CAra dan pendekatan kami sangat mudah...
"buat baik pada semua orang, termasuk staf yang baik-IKHLAS"

wasalam untuk kali ini..
ALL Change! BERANI BERSUARA!!

-fadh S.U gssu @ PResiden Rakan Muda (sehingga hujung JULAI)



No comments: