Monday, January 12, 2009

perjumpaan ahli gssu

Salam perpaduan,

Pertemuan sahabat-sahabatku semalam sangat membanggakan, komitmen anda yang sanggup datang untuk membincangkan hal-hal berbangkit pelajar-pelajar sangat dipuji.

walaupun masing-masing sibuk dengan pembelajaran, namun time management amat lah penting sebagai mahasiswa.

Dalam pertemuan semalam, dapat dikenalpasti bahawa ahli gssu yang benar-benar tahu apa sebenarnya prjuangan gssu adalah seramai 20 orang. yang sanggup berkorban masa dan tenaga.

Sering di persoalkan dan di tanya oleh orang rmai.
Apa kelebihan GSSU? tiada kelebihan anda join gssu, gssu hanya menjaga kebajikan. orang-orang yang hanya mencari keuntungan dan kepentingan pribadi adalah dilarang untuk join gssu.
Dalam GSSU anda akan menjadi diri anda, anda tau apa yang patut anda lakukan, apa yang tidak patut anda lakukan. Dalam GSSU sering menasihtkan antara satu sama lain.

Salah seorang ahli GSSU mendapat Dean List, walaupun sibuk berkempen untuk PRK, dengan jawatan yang dipegang, tidak menjadi alasan untuk beliau brjaya. itulah hakikat bila kita membantu sesama kita, kejayaan yang dikecapi. resepi kejayaan juga dikongsi bersama ahli gssu yang lain. thanks my fren.

seterusnya,
dalam perbincangan juga menjurus kearah aktiviti yang akan dijalankan sesama kita.
tanpa sokongan orang ramai, kami tetap berusaha sesama kami, brgerak dan terus bergerak.

isu Israel juga dibincangkan, dan Demonstrasi akan dilaksanakan pada hari jumaat ini, di depan Hep.
lihatlah bahawa, tidak ramai mahasiswa unimas yang akan menyertai, kerana tiada kebaikan dan kelebihan pada mereka. serta perasaan takut menyuarakan suara menentang kezaliman. berbeza dalam GSSU dimana kita akan menjadi berani dan bersatu menentang kezaliman.

semangat perpaduan mahasiswa perlulah bermula sekarang.

wasalam.

1 comment:

Anonymous said...

salam...
dgr jumaat ni ada demostrasi dpn hep..
tp masalahnye info yg lbh detail xpn diberitahu...
atleast bg la tau kul bape demostrasi n tmpt berkumpul...
hope dpt update coment ni ASAP...
thanks....