salam perpaduan.
isu2 lapuk sering dan selalu berkumandang. apa penyelesaian?
tunggu dan lihat biasa dijadikan alasan ..
maka, GSSU mengamalkan cara yang mudah dan berkesan. Insyallah.
tindakan dan perkara akan dilakukan dan telah dilakukan oleh GSSU sendiri secara diplomasi dan senyap.
komplen, dan terus komplen? siapa dengar? MPP? maybe MPP sekarang blh mendengar. tapi sejauh mana mereka mampu mendengar dan melakukan kerja.
12 orang MPP nak selesaikan isu-isu berbangkit yang banyak. tak menang tangan mereka.
so cara nya, pelajar berani ke hadapan. kalau nampak kesilapan dan kesalahan depan mata tegur dan persoalkan.
jangan simpan2.
itu yang saya dan "leader" GSSU lakukan di cafe Cempaka.
bertemu Sulaiman Ent. berbincang soal kafe. soal variety produk, kualiti makanan, kebersihan dan harga. Pemilik cafe tersebut juga menyuarakan perasaan agak kecewa kerana jualan semakin berkurangan. so berlaku perbincangan. alhamdulilah pihak cafe akan pertimbangkan cadangan kami. tindakan seterusnya kita serahkan kepada pihak pengurus cafe tersebut kerana mereka berniaga, customer is always right. kalau tiada perubahan, kita makan di cafe tasik.
di cafe lake view, kami bertemu pemilik mahsuri. perkara yang sama. so far, sekarang, kepelbagaian lauk dapat dilihat di cafe tersebut dengan harga yang berpatutan.
Jalan di belakang cafe cempaka sudah diturap, mybe MPP exco kebajikan tensen mendengar kritikan dan aduan gssu maka tindakan diambil. beliau juga rakan kami yang rapat dan berusaha untuk pelajar. terimakasih MPP.
berani kerana benar. dan amalan diplomasi disemai..
wasalam.
"kearah kesepakatan dan keakraban mahasiswa UNIMAS"
Kenyataan YDP MPP UNIMAS pada 02/20/09 10:45 AM
15 years ago
No comments:
Post a Comment