Saturday, January 31, 2009

apa itu GSSU?


ramai kawan2 and sahabat2 ku bertanya, apa itu GSSU?, apa kelebihan pada GSSU? Kena buang U ke join GSSU? semua ada.. ni nak terangkan ni.. selebihnya.. fikir2kanlah..

G.S.S.U membawa maksud?

Gerakan Suara Siswa (Unimas- bermaksud semua pelajar unimas bergerak dan bersuara di bawah satu panji bergelar GSSU. (tak kire ar sapa, asalkan ada kad matrik, dan bekas student UNIMAS),

1) Gerakan Sabah Sarawak Unite – iaitu gabungan suara “Sabahan dan Student Sarawak”. Sesiapa yang merasa orang Sabah dan Sarawak, joinlah GSSU.

Sila Hubungi: ajen Don-

2) Gabungan Suara-Suara Utara- Siswa-siswi dari Utara terdiri daripada Perlis, Perak, Penang, dan Kedah. (Sesiapa volunteer untuk Lead Suara-suara Utara sila hubungi:
Setiausaha GSSU.

3) Gerakan Southern Student Unimas- Untuk Anak-anak Johor, Melaka,Selangor dan Negeri Sembilan
Dibawah seliaan Rasyid, Firdaus XPDC dan Fahami(ex- Presiden Takraw)-
- (ajen Syam)

4)Untuk Mahasiswa Pahang, Terengganu, Kelantan pun tergolong dalam GSSU. Sama2 bersatu.
Sesiapa volunteer untuk lead Anak Pantai Timur juga digalakkan.

Gerakan dan Gabungan ini akan Berjaya sekiranya semua siswa memberikan kerjasama dan di bawah satu bumbung. Kelebihan kita bersatu adalah semua suara siswa akan menjadi kuat. Apa yang kita inginkan kita boleh suarakan.

Dari segi sosial, kita akan adakan pertandingan untuk mewakili semua negeri. Seperti futsal, bola jaring, takraw, ping-pong, basketball, peringkat “negeri” tertutup UNIMAS.

kita bukan nak wujudkan persatuan tetapi hanya bersama dan bersatu. kalo ada support GSSU, memang meletup. Staf pun jadi takut..

sebarang pertanyaan: S.U (013-5610945)

5 comments:

Anonymous said...

logo tersebut dicipta dan reka oleh saudara rasyidi-fsgk- jurusan sinema.

thanks ur support geng..app

l y n n b a b y a n a said...

aku sokong GSSU dr blkg...
hehehehe...

Anonymous said...

jangan main belakang.. depan2.. haha

Anonymous said...

giler keww ape men blkg?
men dpn pn aku x hingin
hahahaha

NizzD said...

GSSU mendapat sokongan saya sebab saya akui kepentingan kita untuk bersatu agar suara kita dapat didengar.so, papehal post la yerk kat sini.
Aja2Fighting!!
Ngehee~