Thursday, January 29, 2009

10 Perkara yang perlu kita tahu tentang UNIMAStaf

1) Rm 691.00 yuran sama banyak tetapi infrastruktur belajar sama? Tengok Antara barat dan timur. Dari segi kemudahan dan infrastruktur. Setuju?

2) Yuran kolej sama banyak tapi tengok kolej seroja dan kolej bunga raya, adakah sama banyak kemudahan dan kelengkapan? Setuju?

3) Karnival sukan air untuk siapa? Staf? Diteruskan dan dijalankan sedangkan Sukan inter-colege untuk student ditunda. WTF? Jom Boikot inter kolej coz inter-colege anjuran staf@unit sukan.. Setuju?

4) Parking tempat letak kereta majoriti untuk staf, sedangkan pelajar yang bayar yuran parking jauh sangat2. Setuju?

5) Program-program dan aktiviti student yang nak dijalankan takde duit, tapi untuk staf ada duit. ( sebab tue, kelab2 dan persatuan xdapat nak wat aktiviti FREE ke Sabah ke Indonesia ke.. tp staf kalo wat aktiviti ke JERMAN pun free je. Setuju?

6) Pelajar yang tinggal di luar kampus pun bayar untuk perkhidmatan bas.. tp tak guna pun perkhidmatan? Blh macam tue../ Setuju?

7) Buku Patrick Yeoh B.I di wajibkan, sebabnya buku tue kan tulisan staf.. terang2 kita da bayar yuran untuk menduduki paper tue. Apa pasal buku ni pun WAJIB beli untuk syarat memasuki kelas B.I tue. LOGIK? Keuntungan staf la katakan.. ada ke student yang fight? Xda n Xberani or Xtau.. Setuju? Ada bukti k..

8) Setiap café mesti menyediakan televisyen oleh pemilik café tersebut. Kat cempaka ada? Kat kenanga? Kat Lake View?

9) Kenderaan staf ada ke yang kena saman? Kalo kenderaan student salah kecik pun kena saman. (Jangan salahkan guard. Guard hanya menjalankan tugas, atas arahan pihak atasan). Pihak atasan yang patut bertanggungjawab. Setuju?

10) *Wakil kita MPP yang terdahulu terlupa menjalankan tugas mereka. Kita kena maafkanlah tue pun sebenarnya pentadbiran yang wat. Diorang tak tau pape.. kita maafkanlah ye.. ex MPP yang gila2 kuasa, nak jatuh2kan YDP sebelum ni pun, ingat2lah, ur time is running out. Cukup2lah tue.. TOLONG2LAH pelajar, bukan jd tali barut pentadbiran and kejar keuntungan je. Setuju?

*(ex-MPP yang nak perbetulkan kesilapan penulis dipersilakan, yang no 10 tu statement daripada EX-YDP yang terdahulu sebelum Haliq lagi).

1 comment:

Anonymous said...

Im new student here..And im da 2nd intake here..From wat i see, yes birocracy, corruption, inefficiency, dari segi yuran, perkhidmatan,etc sorry to say UNIMAS to me had 2nd to 3rd class service...maybe kita blum smpai ke complete phase of UNIMAS development, but that is not an excuse to make evrything taken for granted.
Might say thanks to u guys to highlight all these things..Honestly,i was dissapointed with the way it is, but then, kata pepatah..alang2 mnyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan..and im stil here..If we unite, im sure nothing is impossible...For the Best of Us