Friday, October 9, 2009

Perjumpaan GSSU (santai dan enjoy)


Mari Berkumpul

"SPoke Your Voice Day"


Pada 11.10.2009 (AHad)

Masa : 8.00 Mlm

Tempat : Dataran Canselori

Pakaian : Hitam





Isu utama :

Membuka mata pengurusan bahawa mahasiswa mahasiswi unimas bersatu dalam memperjuangkan kebajikan pelajar.

Supaya kita tidak terus di pinggirkan dalam apa-apa dasar yg dibuat

tiada ideologi politik untuk perjumpaan ini.

walau apapun ideologi politik kita samada
UMNO, PKR, DAP, PAS, SPDP, PBDS, MIC, MCA,

Kita tetap satu sebagai mahasiswa UNIMAS untuk mengubah kearah lebih baik





1 comment:

Anonymous said...

2009 meninggalkan dengan satu peristiwa yang secara sembunyi telah diadakan di THE BANQUET KUCHING oleh kumpulan-kumpulan elit yang bermatlamat untuk “menyunting” mahasiswa-mahasiswi di UNIMAS mendokong kepentingan mereka. Kumpulan-kumpulan elit ini yang diketuai oleh Lim Guan Eng yang berpangkalan di Pulau Pinang, sebagai seorang ketua menteri Pulau Pinang dan juga setiusaha DAP Malaysia Lim Guan Eng telah mengarahkan anggota mereka untuk menyeru mahasiswa-mahasiswi di UNIMAS untuk menyokong mereka.
Kehadiran atas dasar “keperihatianan” kerajaan negeri kepada anak-anak negeri Pulau Pinang yang belajar di UNIMAS sama sekali tidak dapat diterima. Usahasama yang pertama kalinya diusahakan secara formal bersama dengan UNIMAS Nampak tidak memenuhi kepentingan mereka dan mereka sendiri menbatalkan usaha yang mereka tawarkan kepada UNIMAS.
Matlamat menghalakan cara!! Benar sekali ungkapan itu, demi mencapai matlamat peribadi dan Parti DAP mereka menukar arah pengkaderan mereka dengan membawa keluar mahasiswa-mahasiswi UNIMAS Anak Penang keluar dari UNIMAS agar kegiatan mereka tidak diketahui oleh pihak pentdbiran UNIMAS. Kurang lebih 200 orang telah menghadiri sidang makan-makan di THE BANQUET ini, dan hampir 100% yang hadir adalah CINA kerana THE BANQUET tidak menghidangkan makanan HALAL.
Yang lebih “sedap” didengarnya ialah bas (khabarnya 5 buah bas) untuk mereka pergi diluluskan oleh HEP. Jadi perlukah Lim Guan Eng menyembunyikan pertemuan mereka dengan kader-kader mereka dari pihak UNIMAS sedangkan pihak pengurusan menyokong tindakan DAP ini???
Siapakah dalang sebenarnya NC, TNC HEP atau Ketua Menteri Pulau Pinang?? Apakah kini sokongan pengurusan UNIMAS condong kepada pihak lain..