Thursday, October 29, 2009

cuti rehat atau cuti revision week

Salam perpaduan,

sepertinya sedia maklum bahawa kita semua sedang berehat dan bercuti sempena minggu revision week. harap agar teman2 dalam ketenangan dan kekuatan untuk hadapi exam. siapa2 yang tak study lg tu, biasalah last minute ada lagi masa nak belajar. asalkan dapat menjawap exam kn.

bukan mudah nak dapat peluang nak rest masa revision week ni. tapi ada gak kawan2 kita di kalangan fsgk yang masih bz dengan asgment editing lagi. sabar ye kawan.. duit da banyak habiskan.. so teruskan usaha anda.

fakulti lain tu, yang menghafal2 tu teori2 kena hafal sampai kesudah, kang salah teori da salah konsep pulak. alamak menjawap nnti masa exam. nak klentong apa kan.. kalo fakulti kira2 macam feb ke fk ke. rajin2 lah tekan kalkulator itu.. nanti masa exam ada gak jawapan dlam nombor,

mana2 fakulti pun takpe lah yang penting jawap exam dengan tenang. jangan tidur lewat sudah..
nanti kepala pening.. ilmu semua hilang..

kadang2 budak2 unimas ni genius tau.. kalo korang perhatikan juga. time ada bola sepak. liga inggeris lah. or piala juara2.. tak kira pagi esoknya ada exam sekalipun.. pasti warung 2000 tu penuh.. menjerit kegirangan yang menang.. ni baru namanya kepuasan.. malam liverpool vs M.U.. memang riuh n bising. ada melonjak2 atas batu bila liverpoo menang.. yang sugul tu paham2 je lah M.U.. walaupun sapa yang menang, yang penting kita unite. takde sampai gaduh2 ke.. baling2 kerusi. adat menang kalah kan..

next time ada match lagi.. bertemu kita dkat warung.. tp bagi kaum adam saja. kaum hawa.. still membaca n terus membaca. hakikat kejadian wanita itu pun kita tahu dengan 1 akal 9 nafsu.. so kena berusaha lebih..

sekian dulu untuk kali ini.. sahabat2 ku.. selamat berusaha.. wasalam.. tetapkan perjuangan..

5 comments:

srilanang said...

Aduh, jangan sembarangan tulis saja. Seolah2 anda menggalakkan study last minit pulak, huhu...
Kenapa pulak siswa boleh ke warung tapi siswi terus membaca? Adakah dengan 9 akal dan 1 nafsu maka siswa lebih bijak? Kalau lebih bijak pastinya tak buang masa di warung.
Maaf, sekadar teguran...

gssu said...

tq2.. teguran yg baik bah..
biasanya berdasarkan pemerhatian bukan seorang je.. ramai gak. yg kita2 ni study last minute.. bukan galakan..tp sindiran sinis yang baik.. blhkan macam tu..
soal siswa lagi bijak? mybe salah pengertian kamu itu,, penyampaian saya mybe tak sampai kepada anda. akan diperbaiki tulisan ini.. tq sekali lagi..

tiada salah memberikan pandangan. dngn pndangan anda sy akan perbaiki ya.

Anonymous said...

2009 meninggalkan dengan satu peristiwa yang secara sembunyi telah diadakan di THE BANQUET KUCHING oleh kumpulan-kumpulan elit yang bermatlamat untuk “menyunting” mahasiswa-mahasiswi di UNIMAS mendokong kepentingan mereka. Kumpulan-kumpulan elit ini yang diketuai oleh Lim Guan Eng yang berpangkalan di Pulau Pinang, sebagai seorang ketua menteri Pulau Pinang dan juga setiusaha DAP Malaysia Lim Guan Eng telah mengarahkan anggota mereka untuk menyeru mahasiswa-mahasiswi di UNIMAS untuk menyokong mereka.
Kehadiran atas dasar “keperihatianan” kerajaan negeri kepada anak-anak negeri Pulau Pinang yang belajar di UNIMAS sama sekali tidak dapat diterima. Usahasama yang pertama kalinya diusahakan secara formal bersama dengan UNIMAS Nampak tidak memenuhi kepentingan mereka dan mereka sendiri menbatalkan usaha yang mereka tawarkan kepada UNIMAS.
Matlamat menghalakan cara!! Benar sekali ungkapan itu, demi mencapai matlamat peribadi dan Parti DAP mereka menukar arah pengkaderan mereka dengan membawa keluar mahasiswa-mahasiswi UNIMAS Anak Penang keluar dari UNIMAS agar kegiatan mereka tidak diketahui oleh pihak pentdbiran UNIMAS. Kurang lebih 200 orang telah menghadiri sidang makan-makan di THE BANQUET ini, dan hampir 100% yang hadir adalah CINA kerana THE BANQUET tidak menghidangkan makanan HALAL.
Yang lebih “sedap” didengarnya ialah bas (khabarnya 5 buah bas) untuk mereka pergi diluluskan oleh HEP. Jadi perlukah Lim Guan Eng menyembunyikan pertemuan mereka dengan kader-kader mereka dari pihak UNIMAS sedangkan pihak pengurusan menyokong tindakan DAP ini???
Siapakah dalang sebenarnya NC, TNC HEP atau Ketua Menteri Pulau Pinang?? Apakah kini sokongan pengurusan UNIMAS condong kepada pihak lain..

IbanSong said...

btul ke ni??? xtau pn bende ni jd...MPP tlg jawab...jgn sembunyi...

fadhgssu said...

aku pun sik pasti pasal tok. tapi kalo ada pun.. pemimpin bersama pelajar.. ada masalah kah? DAP ka Umno ka PKR ka. Pelajar juga akan keluar untuk berpolitik di masa depan.

Politik is about "what we get"// kalau DAP datang berjumpa pelajar dijadikan isu,, wtf..

kalau hep benarkan bas untuk pelajar tersebut, tu menunjukan HEP tak bias terhadap semua parti politik..

barulah harmoni.. kalau "anonymous" kuat perkauman dan anti-DAP. itu terserah pada kamu.. ada ruang lain kita boleh perdebatkan benda ini..

not big matter pun.. jangan sebab kita berbeza pahaman politik kita berpecah... itu pandangan aku..