Friday, October 16, 2009

KEadilan Student Perlu ditegakkan.

Cara-cara untuk menegakkan keadilan di UNIMAS


Keadilan dari segi:

1) Peruntukan kewangan
2) PErkhidmatan dan Pengurusan

Peruntukan kewangan yang diberikan oleh HEP RM 600 untuk kolej bagi majlis tertentu, kemudian JPK hanya dapat RM 200 sahaja. Mana lagi pergi baki RM 400, anda pikir sendiri.

Kemudian yang mengadukan masalah ini tidak berani nak bawak keatas sebab takut...

so solution nya adalah. Orang yang mengadu ini sila mengadu kepada MPP kebajikan, kalau takut nak jumpa gak.. sila email kepada gssu.. kita akan kumpulkan pelajar yang berani untuk bawak benda ni keatas. sekurang2nya ada gssu isu nak fight ngn HEP ni..

da berbulu sangat dengan HEP yang kuat makan duit student..

Sebabkan itulah UNIMAs tetap akan sunyi dan sepi.. kerana student or JPK tak dapat nak buat program. kalau program berjalan pun staf yang organize..

KENAPA?

Sebab bajet akan diberikan banyakk. da banyak bajet dibagi.. makin banyaklah yang dimakan


FYI:

Majlis rumpun budaya,, bajet rm 400,000 tp anda sendiri lihat.. ada ke program itu student unimas involve?

ada orang kementerian datang??

projek yang sama UM jalankan hampir sebulan.,. tp UNIMAs hanya 1 minggu..

Bayangkanlah.. UNIMAs boleh gemilang kah?

Gemilang makan duit peruntukan..

dengan student yang tak mampu buat apa2?

tp percayalah kawan2 ku sekalian.. akan ada hari yang student akan bergabung. dari ujung timur sehingga ujung barat.. menuntut keadilan..

bangun dan terus bangun!

bersama menentang ketidakadilan hak kita.. kalau dapat bawak SPRM ke Audit negara.. kita fight untuk student.

Alang2 menyeluk pekasam.. biar sampai UNIMAs tumbang!!
buang Staf2 yang makan duit pelajar ni keluar dan berambus dari UNIMAs..

Kita nak menggemilangkan UNIMas,

Jangan biarkan UNIMAs terus menjadi Universiti Mlaysia STAFFFFUCKK..




2 comments:

Anonymous said...

2009 meninggalkan dengan satu peristiwa yang secara sembunyi telah diadakan di THE BANQUET KUCHING oleh kumpulan-kumpulan elit yang bermatlamat untuk “menyunting” mahasiswa-mahasiswi di UNIMAS mendokong kepentingan mereka. Kumpulan-kumpulan elit ini yang diketuai oleh Lim Guan Eng yang berpangkalan di Pulau Pinang, sebagai seorang ketua menteri Pulau Pinang dan juga setiusaha DAP Malaysia Lim Guan Eng telah mengarahkan anggota mereka untuk menyeru mahasiswa-mahasiswi di UNIMAS untuk menyokong mereka.
Kehadiran atas dasar “keperihatianan” kerajaan negeri kepada anak-anak negeri Pulau Pinang yang belajar di UNIMAS sama sekali tidak dapat diterima. Usahasama yang pertama kalinya diusahakan secara formal bersama dengan UNIMAS Nampak tidak memenuhi kepentingan mereka dan mereka sendiri menbatalkan usaha yang mereka tawarkan kepada UNIMAS.
Matlamat menghalakan cara!! Benar sekali ungkapan itu, demi mencapai matlamat peribadi dan Parti DAP mereka menukar arah pengkaderan mereka dengan membawa keluar mahasiswa-mahasiswi UNIMAS Anak Penang keluar dari UNIMAS agar kegiatan mereka tidak diketahui oleh pihak pentdbiran UNIMAS. Kurang lebih 200 orang telah menghadiri sidang makan-makan di THE BANQUET ini, dan hampir 100% yang hadir adalah CINA kerana THE BANQUET tidak menghidangkan makanan HALAL.
Yang lebih “sedap” didengarnya ialah bas (khabarnya 5 buah bas) untuk mereka pergi diluluskan oleh HEP. Jadi perlukah Lim Guan Eng menyembunyikan pertemuan mereka dengan kader-kader mereka dari pihak UNIMAS sedangkan pihak pengurusan menyokong tindakan DAP ini???
Siapakah dalang sebenarnya NC, TNC HEP atau Ketua Menteri Pulau Pinang?? Apakah kini sokongan pengurusan UNIMAS condong kepada pihak lain..

NizzD said...

kalau budaya ni diteruskan,alamatnya UNIMAS ni x maju2 la jawabnya. saya ni hanya mampu dengar citer member dr U laen je U dyall aktif. Hurmm..