Tuesday, August 18, 2009

Isu lapuk sekadar untuk di review

Salam.

terdengar juga isu pelajar tahun 1 yang dulunya timbul daripada program 4 tahun jadi 3 tahun, Apa cerita sekarang ek>>

Mungkin pelajar tahun 1 tidak mengetahui isu ini kerana mereka masih fresh lagi dalam dunia UNIMAS. So kalau ada junior 1st year yang membaca ini. Dengar sini baik-baik..

1) anda di susunkan jadual memang canteik.. tp macam mana pun pelajar ini tetap akan extend sebab apa? Senggang dan soft skill. Dengan jam kredit lagi yang sepatutnya 4 tahun dipendekkan kepada 3 tahun..
Pack sungguh jadual u All..

itulah yang dihadapi oleh pelajar tahun 2 sekarang. Tp mungkin mereka sudah sebati untuk extend sebab itu tiada isu ini dibawa dan dibincangkan lagi.

Selain itu, mungkin isu ini biasa bagi pelajar2 tahun 2. Cabaran yang patut dihadapi semua.

Isu ini sepatutnya SIAPA yang patut selesaikan? MPP>?

Sejauh mana kepercayaan kita pada MPP?

Isu ini pun di bawa kepada pihak Kementerian pengajian tinggi. tapi hasilnya?

Semua masih blur. So maklumat ini yang KAMI cuba sampaikan.

sepatutnya MPP iaitu wakil pelajar, membawa MASALAH ini kepada pihak Kementerian untuk menyelesaikan MASALAH dan Bukannya MEminta PAndangan pihak kementerian. MASALAH ini boleh diselesaikan kalau MPP kita bawa isu ini untuk diselesaikan.. Kumpulkan YDP seluruh Malaysia duduk berbincang, hantar memorandum atau petisyen kepada Kemeneterian untuk MENYELESAIKAN MASALAH. Mungkin isu ini dapat diselesaikan.


Saya selaku penulis sangat bertanggungjawab keatas apa yang saya tulis.

Sekian., kalau anda membaca isu ini, sebar2kan ye kepada junior2.. Andalah yang akan menghadapi masa depan yang anda tentukan..

wasalam

1 comment:

NizzD said...

bahawa dengan sesungguhnya, soft skill dan senggang amat membuang masa kami. dah time skola dlu cukup2 la ber-koku.soft skill tuh pown nak buat apa..?memang la ada skill yang nak diajar,tp honestly we can live without it.